Siedzący tryb życia? Oto 5 niezawodnych sposobów na poprawę stanu zdrowia

0 336

Praca biurowa często wiąże się ze stresem nie tylko ze względu na duże obciążenie i odpowiedzialność związane ze służbowymi obowiązkami. Siedzący tryb życia i długie godziny spędzane przed ekranem komputera powodują także spory stres dla organizmu. Sprawdź, jak sobie z nim radzić.

Praca biurowa nierzadko wiąże się z koniecznością spędzania długich godzin w wymuszonej pozycji ciała oraz wytężania wzroku, wykrzywiania kręgosłupa i nadwyrężania nadgarstka. Może to prowadzić do szeregu dolegliwości, takich jak nadgarstek tenisisty, zespół suchego oka, bóle w lędźwiowej części kręgosłupa czy nadwaga. Oto kilka sposobów na błyskawiczne przywrócenie ciała do równowagi i tym samym na uniknięcie dolegliwości.

1. Daj odpocząć oczom

Zespół suchego oka, nadmierne łzawienie czy zwykłe zmęczenie wzroku często są spowodowane zbyt długim czasem spędzonym przed ekranem komputera. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie odpoczywać od szkodliwego światła urządzeń elektronicznych. Co godzinę odejdź od komputera, smartfonu i tabletu i przez co najmniej pięć minut odpoczywaj.

2. Wyjdź na spacer

Każda zmiana pozycji i nawet najmniejsza porcja ruchu to bardzo duża ulga dla kręgosłupa. To bardzo istotne, by podczas dnia pry co najmniej kilka razy dziennie wstawać i spacerować. Nie musisz wychodzić z biura – wystarczy kilkuminutowy spacer do sąsiedniego pokoju, kuchni lub kantyny. Ważne, abyś swoje przerwy w pracy wykorzystywał w możliwie aktyny sposób.

3. Wypij szklankę wody

Codzienne nawadnianie jest bardzo ważne dla dobrego samopoczucia. Pomaga regulować trawienie, wspomaga prawidłowe działanie organizmu i pozwala uniknąć złego samopoczucia związanego z odwodnieniem. Nie każdy wie, że picie niedostatecznej ilości płynów może powodować nie tylko ból głowy, ale i inne dolegliwości, jak na przykład zespół suchego oka. Pamiętaj, że napoje zawierające alkohol albo kofeinę nie nawadniają organizmu. Postaw na wodę, napoje ziołowe i naturalne soki.

4. Wywietrz pokój

To bardzo istotne zarówno w sezonie grzewczym, jak i latem i wiosną, gdy często działa klimatyzacja. Centralne ogrzewanie powoduje, że powietrze jest bardzo suche, a to nie pozostaje obojętne da stanu skóry, śluzówki, rogówki oka. Suche powietrze może być przyczyną takich dolegliwości, jak zespół suchego oka.

5. Wprowadź aktywny tryb życia

Pozycja siedząca bardzo obciąża kręgosłup i wymusza utrzymywanie jego w nienaturalnej pozycji, dlatego często prowadzi do przewlekłych bólów pleców. Lekarstwo na taki stan rzeczy jest proste: więcej ruchu. Podczas dnia pracy jak najczęściej wstawaj, przeciągaj się, spaceruj, zmieniaj pozycję. Po całym dniu pracy przynajmniej 2-3 razy w tygodniu poświęć godzinę na uprawianie sportu. To bardzo pomoże pozbyć się chronicznego dyskomfortu związanego z kręgosłupem.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.