Nadmiar tkanki tłuszczowej – jak się go pozbyć?

0 53

Tkanka tłuszczowa to nic innego jak zbędna energia, którą dostarczamy naszemu organizmowi. Niestety, energia ta nie jest przez nas wykorzystywana. Dlatego odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Ilość jedzenia, jaką spożywamy, nie jest główną przyczyną, lecz również jego jakość. Odkładanie się tkanki tłuszczowej może być również uzależnione od genów i poziomu hormonów. 

Czym jest tkanka tłuszczowa?

Tkanka tłuszczowa mieści się przede wszystkim w warstwie podskórnej, dzięki czemu wzmacnia i nadaje skórze elastyczność. Ponadto, otacza niektóre narządy wewnętrzne, pełniąc funkcję ochronną. Zapewnia także doskonałą warstwę termoizolacyjną dla organizmu oraz funkcję gruczołu wydzielania wewnętrznego.

Dieta na pozbycie się tkanki tłuszczowej?

Pozbycie się tkanki tłuszczowej nie jest łatwe, ale możliwe. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta, która charakteryzuje się przede wszystkim niską zawartością węglowodanów. Najlepiej zacząć od tych o niskim indeksie glikemicznym. Aby uzupełnić dietę, należy zwiększyć ilość spożywanego białka i zdrowych tłuszczy, głównie roślinnych. Musimy jednak pamiętać, że nie powinno się łączyć węglowodanów i tłuszczy w jednym posiłku. Bardzo ważne jest także wzbogacenie diety o większą ilość zielonych warzyw i owoców, które zapewniają organizmowi potrzebnych witamin i minerałów.

Ile posiłków należy spożywać?

W zdrowej diecie ważne jest ustalenie ilości spożywanych posiłków. Najlepiej, aby było ich minimum 5 w ciągu dnia, ale znacznie mniejszych niż zazwyczaj. Bardzo pomocne może okazać się również określenie podstawowej przemiany materii (PPM) i co najważniejsze, należy pilnować ilości przyjmowanych kalorii według tego wskaźnika. Z czasem organizm przyzwyczaja się do zmiany sposobu żywienia, a wtedy możliwe jest modyfikowanie ilości spożywanych kalorii. Należy jednak pamiętać, aby nie była to drastyczna zmiana, gdyż nie wpłynie to pozytywnie na nasz organizm. 

Trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Kolejnym krokiem do redukcji tkanki tłuszczowej jest odpowiedni trening. Najlepiej wykonywać ćwiczenia wielostawowe po 15-20 powtórzeń. Dzięki nim możemy przyspieszyć metabolizm. W razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze można skonsultować się z trenerem, który pomoże dobrać odpowiedni trening i określi ilość serii. Nie można zapominać, że im mniej kaloryczną dietę stosujemy, tym bardziej jesteśmy narażeni na przetrenowanie. Dobrym treningiem może być  trening obwodowy, czyli zestaw kilku lub kilkunastu ćwiczeń wykonywanych trzykrotnie po sobie bez żadnej przerwy. Warto zastosować też treningu aerobowy, czyli cardio, który trwa około 40-45 min. Nie wolno wykonywać go jedynie na czczo ani tuż przed snem.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.