Woda: dlaczego warto pić, którą wybrać i jak się do niej przekonać

0 38

Nikogo nie trzeba przekonywać, że spożywanie odpowiedniej ilości wody bardzo korzystnie wpływa na zdrowie. Niestety mimo tej świadomości wiele osób nie ma wypracowanych nawyków, które sprawiają, że sięga po wodę. Poznaj dobroczynne działanie wody i przekonaj się do jej picia! Dowiedz się również, którą wodę wybrać, aby cieszyć się korzyściami, jakie wnosi.

Korzyści płynące z picia wody

Woda jest głównym i niezbędnym składnikiem, którego obecność w organizmie jest obowiązkowa. Nasz organizm i komórki w nim zawarte po części składają się z wody. Z drugiej zaś strony wszelkie procesy, zachodzące w naszym wnętrzu również od wody są zależne i z nią powiązane. Brak wody prowadzi do poważnych uszczerbków na zdrowiu, zaś obecność poprawia jakość życia i zdrowie. Jeśli chodzi o pozostałe korzyści płynące z picia wody, zalicza się do nich m.in.:

  • wzrost odporności i prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego;
  • poprawna praca układu pokarmowego;
  • zdrowy wygląd włosów, skóry, paznokci;
  • eliminacja zmęczenia, braku koncentracji, rozdrażnienia;
  • zminimalizowanie podatności na zachorowalność na różne choroby.

Jaką wodę należy pić?

Wyżej wymienione korzyści, płynące ze spożywania wody, to te najważniejsze, jednak jest ich znacznie więcej. Obecność odpowiedniej ilości wody w organizmie zdecydowanie podnosi jakość i komfort życia, z uwzględnieniem praktycznie każdej jego dziedziny. Co istotne, spożywana woda nie powinna być przypadkowa. Mówi się, że woda jak woda, każda jest taka sama. To nie prawda! Nie chodzi tutaj tylko o to, że wyróżnia się gazowaną i niegazowaną, źródlaną i mineralną. Podział wody jest bardzo rozłożysty, co nie znaczy, że nie ma znaczenia, po którą sięgniesz. Najlepiej jest spożywać wodę mineralną, niegazowaną, wydobywaną z głębokich źródeł, co wiąże się z tym, że dana woda posiada dużą ilość składników mineralnych, takich jak magnez, wapń, potas, sód czy żelazo.

Skoro już wiesz, po którą wodę sięgać, czas trochę powiedzieć o wodach, które nie są najlepszym wyborem. Odradza się spożywania wody gazowanej, która może wykazywać szkodliwy wpływ na układ pokarmowy dla osób z problemami trawiennymi. Wody źródlane, pozyskiwane z płytkich źródeł również nie są tak korzystne, jak te mineralne, ponieważ mają o wiele mniej składników odżywczych. Zdecydowanie unikaj także wód smakowych. Dlatego, jeśli stoisz przed wyborem wody, zawsze sięgaj po mineralną i niegazowaną!

Jak przekonać się do wody?

Korzyści płynące ze spożywania wody oraz skutki uboczne, wynikające z jej braku, powinny być najlepszą motywacją do tego, aby po wodę sięgać. Wiele osób niby pije wodę, ale w tak śladowej ilości, że nie zauważa płynących z tego korzyści. Oczywiście, w tym przypadku, lepiej mniej niż wcale. Jeśli jednak masz problem z dostarczaniem 1,5 – 2 l wody, zadbaj aby zawsze mieć przy sobie butelkę z wodą lub urozmaicaj sobie jej smak, dodając miętę, cytrynę lub inne cytrusy, raz na jakiś czas odrobinę prawdziwego naturalnego miodu czy goździki.

Pamiętaj również, że tak jak niedobór wody jest szkodliwy, tak i jej nadmiar. Można to rozpoznać po zbyt jasnej barwie moczu oraz analizując ilość spożywanych posiłków. W momencie, gdy zastępujesz je kolejnymi szklankami wody, zdecydowanie możesz mieć problem z je racjonalnym dawkowaniem. Zadbaj o zdrowy rozsądek i pij wodę w ilości nie większej, jak 3 l dziennie, nie zapominając przy tym o zbilansowanej diecie.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.