Pilates – ćwiczenia, które wzmocnią i wyrzeźbią Twoje ciało

0 97

Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną jest  bardzo ważne. Długie godziny spędzane w pracy, codzienny pośpiech i stres mogą negatywnie wpłynąć na nasz organizm. Powszechnie przecież wiadomo, że ruch to zdrowie. Pamiętajmy zatem, aby wprowadzić do naszego życia aktywność fizyczną, która pomoże utrzymać nasze ciało w dobrej formie, a także zmniejszy ryzyko zachorowania na wiele chorób. Ostatnio bardzo popularny stał się pilates, przyjrzyjmy się zatem bliżej tej formie ćwiczeń.

Pilates – co to jest?

Pilates to zestaw ćwiczeń fizycznych, które wykonuje się na macie. Angażują one całe ciało, a także wpływają relaksacyjnie na umysł. Ich głównym zadaniem jest wzmocnienie, rozciągnięcie mięśni oraz wprowadzenie ogólnej harmonii w organizmie. Ćwiczenia wykonuje się powoli i spokojnie, ruchy powinny być łagodne i płynne, co jest bardzo komfortowe. Zazwyczaj każde ćwiczenie wykonuje się od 5 do 10 razy, pamiętając o miarowym, głębokim oddychaniu. Pilates to połączenie jogi, tańca, ćwiczeń siłowych oraz ćwiczeń izometrycznych. Klasyczny pilates na macie można wzbogacić poprzez ćwiczenia przy użyciu specjalistycznych sprzętów, np. obręczy, taśm czy piłek.

Korzyści z uprawiania pilatesu

  • wzmocnienie i wydłużenie mięśni
  • wprowadza nawyk prostowania się ciała
  • koryguje postawę
  • wzmacnia kręgosłup
  • pozwala zachować smukłą sylwetkę
  • zwiększa siłę fizyczną
  • poprawia kondycję fizyczną
  • zwiększenie świadomości własnego ciała
  • nie obciąża stawów
  • ciało staje się bardziej elastyczne
  • może stanowić uzupełnienie innych metod ćwiczeń
  • działanie relaksacyjne
  • wprowadza ogólną harmonię do organizmu
  • obniżają poziom stresu
  • w zależności od potrzeb można dostosować indywidualny program ćwiczeń

Pilates – jak często powinno się ćwiczyć?

Dla uzyskania najlepszych rezultatów, ćwiczenia powinno wykonywać się 3 razy w tygodniu. Jednak regularne uprawianie ćwiczeń nawet raz w tygodniu może już przynieść duże korzyści i zadowalające efekty. Do ich wykonywania najlepiej wybrać wygodne, sportowe ubranie, które nie będzie ograniczało naszych ruchów. Nie powinno być zbyt obcisłe, ale też nie zbyt luźne. Pilates ćwiczy się na boso.

Pilates dla kogo?

Pilates to ćwiczenia odpowiednie dla każdego, bez względu na wiek. Za zgodą lekarza ćwiczenia mogą wykonywać także kobiety w ciąży.

Pilates a inne dyscypliny sportowe

Pilates można łączyć z uprawianiem innych dyscyplin sportowych. Wpłynie on korzystnie na osiągane w nich efekty.

Pilates a joga

Pilates jest podobny do jogi ze względu na skupienie uwagi na oddechu oraz spokojnych, relaksacyjnych ruchach. Jednak dokładne porównanie ćwiczeń pozwala zauważyć różnice w sposobie oddychania i wykonywania określonych ruchów. Poza tym joga bardziej skupia się  na wymiarze duchowym uprawianych ćwiczeń, a pilates na równowadze ciała i poprawie samopoczucia.

Pilates jest zestawem bardzo bezpiecznych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na sprawność fizyczną. Pozwalają wzmocnić mięśnie całego ciała, a także skutecznie poprawić nam nastrój. To świetna gimnastyka dla każdego i doskonała alternatywa dla tych, którzy nie lubią przemęczać się podczas ćwiczeń i “wylewać siódmych potów”. Jeśli zależy Ci na pięknym wyrzeźbionym ciele oraz dobrym samopoczuciu, to pilates jest rewelacyjną propozycją dla Ciebie.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.